Temel fark, iktidarı övenler ile yerenler

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Temel fark, iktidarı övenler ile yerenler
Taşcı'dan "RTÜK'ün 2020 yılı karnesi" raporu: Temel fark, iktidarı övenler ile yerenler. RTÜK üyesi Taşçı "2020, RTÜK açısından iktidarı eleştirmenin, sorgulamanın ekonomik bedelinin en ağır, haksız, adaletsiz şekilde ödetildiği bir yıl oldu" diye konuştu

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) üyesi İlhan Taşcı, "RTÜK'ün 2020 yılı karnesi"ni açıkladı.

Taşcı’nın hazırladığı rapora göre, 2020 yılı boyunca iktidara yakın kanallara yalnızca 400 bin TL para cezası verilirken eleştirel yayın yapan kanallara ise bu durumun tam 25 katına denk düşen 10 milyon TL’lik ceza kesildi.

Hakkında 102 bin 500 şikâyet yapılan ve yılın en çok şikâyet edilen kanalı olan ATV’ye ise yalnızca bir kez idari para cezası verilmesi dikkati çekti.

Taşcı’nın hazırladığı rapora göre, iktidara yakınlığıyla bilinen A Haber, Kanal 7, TV Net, TGRT Haber’le ilgili bir yıl boyunca hiçbir dosya görüşülmedi ve hiçbirine ceza verilmedi.

ATV'ye 1, Tele 1'e 19 kez ceza

Bir yıl boyunca 102 bin 500 şikâyetle RTÜK’e en çok şikâyet edilen kanal olan ATV hakkında ise üst kurul gündemine yalnızca 2 dosya alındı. Bu kanala bir kez, "Türkçenin kaba kullanımından" uyarı yaptırımı, bir kez de "ailenin korunması"na aykırılıktan idari para cezası verdi. Kanalla ilgili bunun dışında hiçbir dosya görüşülmedi. ATV’ye verilen para cezası, beyan ettiği reklam geliri üzerinden 400 bin TL olarak hesaplandı. Aynı dönemde, RTÜK, Tele 1 hakkında 16 idari para cezası, 8 gün boyunca 2 program durdurma ve bir kez de 5 günlüğüne ekran karartma olmak üzere 19 kez ceza verildi.

Halk TV, KRT, FOX TV'ye ceza

RTÜK, Halk TV’ye 12 kez idari para cezası, 10 gün boyunca süren 2 program durdurma, bir kez de 5 günlüğüne ekran karartma olmak üzere toplam 15 yaptırım, KRT’ye 3 kez idari para cezası, FOX TV’ye 9 kez idari para cezası verilirken, bir kez de 3 ana haber bülteni durdurma cezası verdi.

10 milyon TL ceza kesildi

İktidarı sorgulayan televizyon kanallarına kesilen idari cezaların parasal karşılığı ise kayıtlara yaklaşık 10 milyon TL olarak geçti. Habertürk de cezalardan en fazla pay alan kanallardan oldu. Kanala bir kez uyarı, 5 kez idari para cezası, bir kez de 5 günlüğüne program durdurma cezası verildi.

Taşcı: RTÜK aracılığıyla verilen mesaj açık

Cumhuriyet'te yer alan habere göre, rapora ilişkin değerlendirmede bulunan Taşcı, "Bu kanallar arasındaki temel fark, sadece iktidarı haberlerinde övenler ile yerenler. Bu kadar açık ve net. RTÜK aracılığıyla verilen mesaj açık: Ben seni yaşatmayacağım, halkın haber alma hakkına kulak tıkayacağım, iktidarı eleştireni yaşatmayacağım; Saray’ın ve iktidarın nefesi, sesi olanları da koruyup kollayacağım, reklamlara boğacağım. 2020, RTÜK açısından iktidarı eleştirmenin, sorgulamanın ekonomik bedelinin en ağır, haksız, adaletsiz şekilde ödetildiği bir yıl oldu" dedi.

https://www.indyturk.com/node/291836/medya/ta%C5%9Fc%C4%B1dan-rt%C3%BCk%C3%BCn-2020-y%C4%B1l%C4%B1-karnesi-raporu-temel-fark-iktidar%C4%B1-%C3%B6venler-ile-yerenler 


  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
HASTANEYİ SARSAN İDDİAÖnceki Haber

HASTANEYİ SARSAN İDDİA

Cumhurbaşkanı Erdoğan: desteklerimizi sürdüreceğizSonraki Haber

Cumhurbaşkanı Erdoğan: desteklerimizi sü...

Başka haber bulunmuyor!